17/04/2024

Σημειώνεται ότι την Παρασκευή 19/04, τα παιδιά που συμμετέχουν στα περιβαλλοντικά προγράμματα θα παραμείνουν στο σχολείο για να συμμετέχουν σε θεατροπαιδαγωγικό σεμινάριο με θέμα τα φυλετικά στερεότυπα. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί από τις 10:00 έως τις 12:00.

14/04/2024

Ομάδα μαθητών του σχολείου μας, επισκέφτηκε το Σαββάτο 13 Απριλίου 2024 την Ένωση Ποντίων Αργυρούπολης και πήρε συνέντευξη από τον πρόεδρό της, κο Ηλία Ιορδανίδη, για τα κειμήλια του ξεριζωμού των Ποντίων που φυλάσσονται στις εκκλησίες της περιοχής μας, καθώς και για τον αγώνα των πρώτων οικιστών να χτιστεί εκκλησία, στα άγονα κτήματα του Γερουλάνου, που αποτέλεσαν τους πρώτους κλήρους της νέας Αργυρούπολης. 

Επισκέφτηκε επίσης τον Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας και πήρε συνεντεύξεις, από τον Π. Θεόδωρο, και τις ευγενέστατες κυρίες των συσσιτίων  με στόχο να πληροφορηθούμε για την ιστορία του ναού και το πλούσιο κοινωνικό της έργο. 

Τις επόμενες μέρες, ομάδα μαθητών του σχολείου μας, παρουσιάζει, πρωτότυπη εργασία, στο δίκτυο σχολείων του πειραματικού λυκείου του Πανεπιστημίου Πατρών,  αναδεικνύοντας την ιστορία της πόλης μας.

14/04/2024

Την Πέμπτη 11 Απριλίου οι μαθητές/τριες της Γ΄Γυμνασίου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο 2ο Εργαστηριακό Κέντρο (ΕΚ) Δ΄Αθήνας, το οποίο στεγάζει, λειτουργεί και συντηρεί τον εργαστηριακό εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την άσκηση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ Αργυρούπολης, Ελληνικού και Γλυφάδας.

Ειδικότερα, αφού ενημερώθηκαν από τη Διευθύντρια σχετικά με τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ, ξεναγήθηκαν στα εργαστήρια των τομέων Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας και Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας. Η δράση οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό των μαθητών στο πλαίσιο της αυτοαξιόλογησης της σχολικής μονάδας.

14/04/2024

Το μεσημέρι της 20ης Μαρτίου 2024 (Εαρινή Ισημερία), οι μαθητές του ομίλου Science Club, δανείστηκαν τα γεωμετρικά όργανα του σχολείου μας και επανέλαβαν το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη, για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης.

 Η υλοποίηση και η απλότητα του ιστορικού πειράματος είχε ως στόχο να οδηγήσει στη διαπιστωμένη γνώση και αποδοχή της αξίας των θετικών επιστημών για την κατανόηση του σύμπαντος και να μαγνητίσει τη σκέψη και των υπολοίπων παρισταμένων μαθητών, ώστε να καλλιεργήσουν μια θετική στάση απέναντι στις θετικές επιστήμες.

14/04/2024

Η Θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνάσιου Αργυρούπολης, παρουσίασε το έργο της   “Οι Δεινόσαυροι”, καλεσμένη της αντιδημάρχου Νεολαίας κ Ατόμων με Αναπηρία,  κας Ελίνας Αλεξίου,  στο νέο κτήριο ΑΜΕΑ του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης, στο πλαίσιο δράσεων συμπερίληψης, την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024. Το έργο, παρουσιάστηκε δεύτερη φορά, μετά την βράβευση του στον διαγωνισμό “Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο” και είμαστε ευτυχείς  που αυτό έγινε μπροστά σε ένα τέτοιο ένθερμο και   γλυκύτατο κοινό. Παρόντες ήταν τα επιστημονικά μέλη του φορέα “Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο” κα Χαραλαμπίδου κ κος Σωτηρίου, τα οποία συνεχάρησαν την ομάδα. 

Εν συνεχεία, οι μαθητές μας, ξεναγήθηκαν στις υπερσύγχρονες  
εγκαταστάσεις, γνώρισαν μεθόδους εργοθεραπείας και είδαν κάποιες από τις παροχές των κέντρων διημέρευσης κ ημερήσιας φροντίδας. Στο τέλος της επίσκεψης μας, προσφέρθηκε κέρασμα στους μαθητές μας. Μπορέσαμε να προσφέρουμε ένα μικρό δωράκι, ζωγραφισμένο από μαθητές μας της Α’τάξης, και φύγαμε με την καρδιά μας γεμάτη από συναισθήματα ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης.  Ελπίζουμε να είναι η σημερινή επίσκεψη, η αρχή μιας πορείας συμπερίληψης και αλληλοσεβασμού.

07/04/2024

Την Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024, η εταιρία “Καρπός”, που φιλοξενείται στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, παρουσίασε στα άτομα της θεατρικής ομάδας του σχολείου μας, δίωρο σεμινάριο πάνω στον σχεδιασμό και την παραγωγή ήχου για ταινίες. 

Τα παιδιά σχεδίασαν και έντυσαν με ήχο μια μικρή ταινία κινουμένων σχεδίων, χρησιμοποιώντας απλά υλικά που βρίσκονταν στην τάξη για να φτιάξουν ήχους από κύματα, θάλασσα, πατήματα, ξύλινα σεντούκια που τρίζουν ενώ ανοίγουν και χίλια άλλα ηχητικά εφέ. Ήταν ένα πολύ δημιουργικό δίωρο και ευχαριστούμε πολύ τις εμψυχώτριες της εταιρίας “Καρπός” για την υπέροχη συνεργασία!

07/04/2024

Το σχολείο μας συμμετέχει πρώτη φορά στην δράση “Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο“. Παρουσίασε με μια ομάδα 12 παιδιών από όλες τις τάξεις, ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο με τίτλο “Οι Δεινόσαυροι“, επιχειρώντας μια κριτική προσέγγιση στο σύνθετο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Απέσπασε 3 βραβεία: της χιουμοριστικής εισαγωγής, της σκηνοθεσίας και της συνολικής παρουσίασης!

Λίγα λόγια για την δράση:
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς. Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους.

Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu) ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education) καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτέλεσε έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/) που έχουν εγκριθεί και προτείνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικού Συντονιστή για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετείχαν στο έργο. Κατά τη διάρκεια του έργου OSOS, προσαρμόστηκε στο προτεινόμενο μοντέλο των ανοιχτών στην κοινωνία σχολείων (OSOS Open Schooling Model). Ήταν μέσα στους πρώτους 20 επιταχυντές (από τους 69 προτεινόμενους) που επέλεξαν τα σχολεία που συμμετείχαν στο έργο (1200 σχολεία από 13 χώρες).  Αποτελεί επίσης μία από τις περιπτώσεις εφαρμογής σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού έργου Creativity, Art and Science in Primary Education (CASE) (http://www.project-case.eu/) και δραστηριότητα που είχε συμπεριληφθεί στο  Ευρωπαϊκό έργο CREATEskills (http://createskills.eu/ ) για την ανάπτυξη και προώθηση των STEM στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. 

Την προηγούμενη χρονιά υποστηρίχθηκε από τα έργα NEXT STEPGSO4SCHOOLDOTS, ενώ φέτος από τα έργα SciCultureDLearning from the Extremes και Road-STEAMer.

07/04/2024

Την Τρίτη 2 Απριλίου2024 οι μαθητές/-τριες που συμμετέχουν στην έκδοση του ψηφιακού περιοδικού του Σχολείου μας επισκέφθηκαν το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης από την κα Αραμπατζή Γιούλη, υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων, και μετά από μια σύντομη ιστορική αναδρομή της ΕΡΤ, οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να μπουν σε τηλεοπτικό στούντιο και να ενημερωθούν για τις λειτουργίες του, σε control room, να επισκεφθούν την αίθουσα σύνταξης, αλλά και να πάρουν μια γεύση από μία ζωντανή ραδιοφωνική εκπομπή.

Επίσης, γνώρισαν από κοντά την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής. Ιδιαίτερα εποικοδομητική υπήρξε η γνωριμία μας με τη δημοσιογράφο κα Βίδου Χριστίνα η οποία δέχτηκε να παραχωρήσει συνέντευξη στους ρεπόρτερς του σχολικού μας περιοδικού. 

02/04/2024

Κάντε λήψη του παρακάτω αρχείου σχετικά με την εισαγωγή σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025.