30/03/2024

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου, στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών προγραμμάτων που υλοποιούνται στο σχολείο μας, 25 μαθητές/τριες με εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου παρακολουθήσαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ/Κ.Ε.ΠΕ.Α Δραπετσώνας “Ιχνηλατώντας τις αλλαγές ενός τόπου στο χρόνο”.

Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την προβολή πλούσιου φωτογραφικού υλικού και παρουσίαση σχετικά με την κατασκευή του εργοστασίου Λιπασμάτων και την ανοικοδόμηση της περιοχής, να παίξουν εκπαιδευτικά παιχνίδια, να συμπληρώσουν Φύλλα Εργασίας δουλεύοντας σε ομάδες και να κάνουν παρατήρηση του πεδίου υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης του ΚΠΕ/Κ.Ε.ΠΕ.Α Δραπετσώνας.

30/03/2024

Η Ένωση Ποντίων Αργυρούπολης, με τον πρόεδρο της Ηλία Ιορδανίδη, καθώς και τον ιστορικό ερευνητή και χοροδιδάσκαλο Ιωακείμ Καρυπίδη , παρουσίασε το ντοκιμαντέρ “Αργυρουπολιτών Πορεία” στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Γυμνασίου Αργυρούπολης.

Έτσι τα παιδιά του σχολείου έμαθαν την ιστορία της Αργυρούπολης του Πόντου και την κοπιώδη ίδρυση του τόπου μας, της νέας Αργυρούπολης. Είδαν πώς ορισμένοι άνθρωποι κρατάνε την ιστορική μνήμη αναμμένη, είδαν πώς σχετίζεται και η ιστορία του δικού μας σχολείου, της δικής μας γειτονιάς, με τις γνώσεις που παίρνουν από τα μαθήματα.

30/03/2024

Την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024, οι μαθητές του σχολείου μας, βρέθηκαν μπροστά σε μια έκπληξη: στο περιστύλιο του προαύλιου, απλωμένα σκοινιά φιλοξενούσαν αποσπάσματα από ποιήματα,  Ελλήνων και ξένων ποιητών.

Οι μαθητές, ελεύθερα κινήθηκαν ανάμεσα τους, επέλεξαν το αγαπημένο τους και το μοιράστηκαν με τους φίλους τους. 

Η δράση έγινε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. 

30/03/2024

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου,  ένα τμήμα του σχολείου μας επισκέφτηκε την συνεδριακή αίθουσα Μίκης Θεοδωράκης, στο Δημαρχείο Αργυρούπολης Ελληνικού, όπου μαζί με πολλούς άλλους μαθητές από σχολεία της Αργυρούπολης και του Ελληνικού,  παρακολούθησαν ενημέρωση για την ανακύκλωση. 

24/03/2024

Την Τρίτη 19 Μαρτίου οι μαθητές/τριες της Γ ‘Γυμνασίου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο 1ο ΕΠΑ.Λ Αργυρούπολης. Ειδικότερα, ενημερώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου  σχετικά με α) τους Τομείς και τις Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ, β) την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και γ) το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας.

Μετά το τέλος της ενημέρωσης περιηγήθηκαν στους χώρους και στα Εργαστήρια του Λυκείου. Η δράση οργανώθηκε και συντονίστηκε από τους εκπαιδευτικούς της παιδαγωγικής ομάδας του 2ου άξονα αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που ασχολείται με την ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριών στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα και με τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.

24/03/2024

Στo πλαίσιo των περιβαλλοντικών προγραμμάτων «Γεφυρώνοντας ιστορίες, ανθρώπους, πολιτισμούς»και «Τα ποτάμια μιλούν για το μέλλον τους», που υλοποιούνται στο σχολείο μας, ταξιδέψαμε 42 μαθητές και μαθήτριες με 4 συνοδούς εκπαιδευτικούς στη Γερμανία και Γαλλία. Μέναμε στη Φρανκφούρτη και γνωρίσαμε την πόλη που στο ιστορικό της κέντρο η γνωστή πεζογέφυρά της, Eiserner Steg, φιλοξενεί επιγραφή με απόσπασμα του Ομήρου στα ελληνικά. Επισκεφτήκαμε την όμορφη Χαϊδελβέργη με το κάστρο της και το γραφικό Στρασβούργο που θεωρείται γέφυρα της ενότητας μεταξύ της σύγχρονης Γαλλίας και Γερμανίας. Οι μαθητές/μαθήτριες γνώρισαν στο Filmmuseum την ιστορία του κινηματογράφου, μεταφέρθηκαν στην ιστορική Φρανκφούρτη του 1891 στο Μουσείο Εικονικής Πραγματικότητας Time Ride και στο Μουσείο Gutenberg στο Mainz είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα πρώτα αντίτυπα της Βίβλου και να βιώσουν τη χαρά της τυπογραφίας με προσωπική συμμετοχή σε εργαστήριο του Μουσείου.  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η επίσκεψή μας στο σχολείο IGS Lindenfeld, όπου μας υποδέχτηκαν με χαρά οι μαθητές/μαθήτριες με τις καθηγήτριές τους. Γνωριστήκαμε μέσα από παιχνίδια, ανταλλάξαμε σχολικές εμπειρίες και βιώματα και παρακολουθήσαμε μαθήματα του  ωρολογίου προγράμματος. 

Το ταξίδι μας είχε πολλαπλά παιδαγωγικά οφέλη. Τα παιδιά συνεργάστηκαν με πνεύμα αλληλεγγύης και ομαδικότητας. Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι ανεξάρτητα από καταγωγή, χρώμα, φύλο και ηλικία συνδεόμαστε με κοινές ανάγκες, επιθυμίες και προσδοκίες. Ενισχύθηκε η ιδέα της συλλογικότητας και επίτευξης κοινού στόχου. Καλλιεργήθηκε η αποδοχή της διαφορετικότητας και προωθήθηκε η ανατροπή των στερεοτυπικών απόψεων και η ανάληψη της προσωπικής ευθύνης.  Θεωρούμε ότι τα παιδιά μας είχαν τη ευκαιρία να βελτιώσουν τους εαυτούς τους, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να αποκομίσουν νέες εμπειρίες που συμβάλλουν στην καλλιέργειά τους. 

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές μας/ όλες τις μαθήτριές μας να διεκδικούν στη ζωή τους την πρόοδο και να εργάζονται με πείσμα, υπομονή κι αγάπη στο προσωπικό τους ταξίδι στη ζωή… 

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί

Α. Αληζώτη, Χ. Κουφοπαντελή, Σ. Λινάρδου και Β. Μπούρα

10/03/2024

Την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024 έγινε παρουσίαση του Γενικού Λυκείου στους μαθητές της Γ΄Γυμνασίου. Ειδικότερα, οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με: α) τα εξεταζόμενα μαθήματα ανά τάξη, β)την τράπεζα θεμάτων, γ) τους όρους προαγωγής και απόλυσης, δ)τα επιστημονικά πεδία και τις ομάδες προσανατολισμού, ε)τους συντελεστές βαρύτητας και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Η δράση οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό της Γ΄Γυμνασίου.