25/02/2025

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΕΩΝ – Tdh Hellas

09/12/2024
Η δράση, η οποία αφορούσε τα δικαιώματα των παιδιών θυμάτων, ξεκίνησε με μια ανασκόπηση της προηγούμενης συνάντησης. Παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν τα άρθρα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του παιδιού, και όποιοι/-ες μαθητές/-τριες ήθελαν, ανέλαβαν να δημιουργήσουν σχετικό υλικό.
Φάνηκε το θέμα των δικαιωμάτων να απασχολεί τα παιδιά, καθώς συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις, διαφορετικές απόψεις και διάθεση για συζήτηση. Κάποιοι συμμετέχοντες που έχουν εκπαιδευτεί στη σχολική διαμεσολάβηση, πήραν το λόγο για να παρουσιάσουν στους υπόλοιπους λίγα πράγματα για το πώς το θύμα και ο δράστης μπορούν να έρθουν κοντά και πώς μια συνεδρία διαμεσολάβησης μπορεί να είναι χρήσιμη για το θύμα.

27/01/2025
Η θεματική της επίσκεψης αυτή τη φορά είχε να κάνει με την παρουσίαση του μοντέλου Barnahus, και της υπηρεσίας Σπίτι του Παιδιού, στην οποία παραπέμπονται παιδιά θύματα και μάρτυρες εγκλημάτων. Συνεχίσαμε με δύο ασκήσεις για τα στερεότυπα και την παρατήρηση, που άρεσαν πολύ στους στις μαθητές/-τριες και προκάλεσαν γέλιο. Οι δραστηριότητες δυσκόλεψαν τα παιδιά, και ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τα στερεότυπα, τα συμπεράσματα που μπορεί κανείς να βγάλει με βάση τις γνωστικές συντομεύσεις και πώς οι πληροφορίες που έχουμε ήδη στο μυαλό μας μπορούν να δυσκολέψουν τη συνεργασία με ένα παιδί. Συζητήσαμε επίσης για τις λογικές πλάνες, καθώς και για το αν παρατηρούμε επαρκώς και αν μπορούμε να είμαστε ουδέτεροι στην ερμηνεία μας. Τα παιδιά σκέφτηκαν παραδείγματα για το πώς οι γνωστικές συντομεύσεις θα μπορούσαν να
επηρεάσουν μια ατομική συνάντηση αξιολόγησης, μια ακρόαση ή μια πρώτη επαφή ενός παιδιού με την αρμόδια υπηρεσία.