25/03/2025

Την Παρασκευή 14 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η «Ημέρα Σταδιοδρομίας» στον χώρο του σχολείου για τα παιδιά της Γ΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τι κάνει ένας χημικός στο εγκληματολογικό, ποιες είναι οι δυσκολίες στο επάγγελμα του ηθοποιού, αλλά και τι γοητεία ασκεί ο χώρος του θεάτρου και της τηλεόρασης. Πώς ένας άνθρωπος γράφει ένα βιβλίο ή ένα σενάριο, πώς σκηνοθετεί ένα ντοκιμαντέρ και γιατί υπάρχουν τόσο λίγοι αναλογιστές παγκοσμίως, καθώς το επάγγελμα του αναλογιστή είναι άγνωστο στο ευρύ κοινό. 

Ο χημικός κύριος Χρήστος Μπατής, η ηθοποιός κυρία Σοφία Πανάγου, η σεναριογράφος και συγγραφέας κυρία Αλεξάνδρα Μπελεγράτη και ο αναλογιστής κύριος Ιωάννης Χατζηβασίλογλου παρουσίασαν στους μαθητές/τριες το επάγγελμά τους, μίλησαν για την προσωπική τους πορεία στο χώρο τους και απάντησαν σε ερωτήσεις των παιδιών. 

Επιπλέον, τα παιδιά εισέπραξαν το μήνυμα του πόσο σημαντικός είναι ο προσωπικός αγώνας του κάθε ανθρώπου προκειμένου να φτάσει σε ένα επαγγελματικό επίπεδο, όπου θα εισπράττει ικανοποίηση από το επάγγελμά του, θα είναι πετυχημένος σε αυτό που κάνει, ανεξάρτητα αν η τελική πορεία του είναι διαφορετική από τους αρχικούς στόχους που μπορεί να είχε θέσει σε νεαρή ηλικία. Τα παιδιά πήραν και πολύ σημαντικά μηνύματα ζωής πέρα από την ενημέρωση που τους έγινε.

Τη δράση οργάνωσαν και υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. 

25/03/2025

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 έγινε παρουσίαση του Γενικού Λυκείου στους μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου. Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν σχετικά με: 


α) τα εξεταζόμενα μαθήματα ανά τάξη, β) την τράπεζα θεμάτων, γ) τους όρους προαγωγής και απόλυσης, δ) τα επιστημονικά πεδία και τις ομάδες προσανατολισμού, ε) τους συντελεστές βαρύτητας και στ) την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. 


Η δράση οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό της Γ΄ Γυμνασίου.

20/03/2025

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΕΩΝ – Tdh Hellas

24/02/2025

Η δράση ήταν μια ανασκόπηση όλων όσων έμαθαν και μοιράστηκαν τα παιδιά σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού, των παιδιών θυμάτων, αλλά και τα δικαιώματα των παιδιών στο ψηφιακό περιβάλλον. Μέσα από μια άσκηση, καλούνταν να βρουν αν οι προτάσεις που άκουγαν ήταν αληθείς ή ψευδείς και να μετακινηθούν μέσα στο χώρο. Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ και απάντησαν σωστά σε όλες σχεδόν τις ερωτήσεις! 

Πριν το κλείσιμο, και αφού σε προηγούμενη συνάντηση τα παιδιά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις αποκαταστατικές προσεγγίσεις, συζητήσαμε για την αποκαταστατική δικαιοσύνη, με αφορμή την προβολή ενός βίντεο. Ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με τη σύγκριση αποκαταστατικών και πιο παραδοσιακών / τιμωρητικών μεθόδων δικαιοσύνης, καθώς και τι χρειάζεται να λαμβάνεται υπόψιν όταν αυτές αφορούν παιδιά και νέους.

Πριν το κλείσιμο, και αφού σε προηγούμενη συνάντηση τα παιδιά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις αποκαταστατικές προσεγγίσεις, συζητήσαμε για την αποκαταστατική δικαιοσύνη, με αφορμή την προβολή ενός βίντεο. Ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με τη σύγκριση αποκαταστατικών και πιο παραδοσιακών / τιμωρητικών μεθόδων δικαιοσύνης, καθώς και τι χρειάζεται να λαμβάνεται υπόψιν όταν αυτές αφορούν παιδιά και νέους.

10/03/2025

Η θεματική της επίσκεψης αυτή τη φορά είχε να κάνει με το πρόγραμμα «Unity in Care: Ενισχύοντας την ψυχοκοινωνική στήριξη για ευάλωτα παιδιά και νέους». Ο κύριος στόχος του έργου είναι να υποστηρίξει βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς που εργάζονται με και για τα ευάλωτα παιδιά, τους νέους και τους φροντιστές τους στην Αλβανία, το Κόσοβο, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα σε εντοπισμένες ψυχοκοινωνικές ανάγκες μέσα από συγκεκριμένες μεθοδολογίες και παρεμβάσεις.

Η θεματική αφορούσε την προσαρμογή στο πλαίσιο (contextualization) της μεθοδολογίας «Walking the JOURNEY: Μια συλλογή μεθοδολογικών εργαλείων για τη σύσταση, υποστήριξη και διατήρηση συμβουλευτικών επιτροπών παιδιών και νέων». Η Terre des hommes θεωρεί ότι κανένας δεν είναι πιο ειδικός από τα ίδια τα παιδιά για να την συμβουλέψουν αναφορικά με τις δράσεις της και να παρέχουν ανατροφοδότηση την οποία θα ενσωματώνει στα προγράμματά της. 

Σε αυτή τη δράση, τα παιδιά μέσα από μια διαδραστική άσκηση, είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν την άποψή τους και να προβληματιστούν γύρω από την παιδική συμμετοχικότητα και τη λήψη αποφάσεων σε θέματα που τα αφορούν. Η δράση αυτή ήταν η τελευταία μιας πολύ δημιουργικής χρονιάς!